Çanakkale’de çocuklar bilimle buluştu
"Çocuklar için Bilim” projesi kapsamında Çanakkale’nin Ayvacık ilçesine bağlı 64 köyde ikamet eden 7-12 yaş aralığındaki çocuklar için bilim atölyesi düzenlendi. Çocukların bilimsel bakış açısı kazanmaları amacıyla gerçekleşen projede 150 çocuk roket yapımından limondan pil üretimine kadar birbirinden renkli bilimsel deneylere katılma olanağı buldu
“Çocuklar için Bilim” projesi kapsamında Çanakkale’nin Ayvacık ilçesine bağlı 64 köyde ikamet eden öğrenciler için bilim atölyesi düzenlendi. İki gün boyunca süren atölyede İstanbul Bilgi Üniversitesi akademisyenleri gözetiminde çocuklar birbirinden renkli bilimsel deneylere katılma olanağı buldu. Çocuklara bilimsel bakış açısı kazandırarak analitik düşünme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan proje Ayvacık Belediyesi, Ayvacık Kaymakamlığı ve Ayvacık Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığında gerçekleştirildi.
İstanbul Bilgi Üniversitesi öğretim görevlisi Amed Gökçen’in yürütücülüğünde gerçekleşen projede atölye çalışmaları BİLGİ Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Elif Aslı Yetkin, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Yiğit Dağhan Gökdel, Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Gülsen Betül Aktaş ve Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Ali Deniz Dalgıç ile BİLGİ öğrencileri tarafından yürütüldü. Biyoloji, kimya ve fizik temelli deneylerin yapıldığı atölyelerde 7-12 yaş arası ilköğretim öğrencileri bilimin farklı dallarını daha yakından tanıma olanağı buldu.
Roket yapımından limondan pil üretimine kadar farklı deneyler yapıldı
Deneylerde, öğrenciler her canlıda bulunan özel bir molekül olan DNA ile tanıştı; gözle görülemeyen mikroorganizmaları inceledi. Kimyadaki yoğunluk farkını gözlemledikleri gökkuşağı deneyi ve sabun köpüğünün kimyasal tepkimeler sonucunda devasa boyuta ulaştığı köpüren sabun deneyiyle bilimin eğlenceli yanını deneyimledi. Mini roketler yaparak roketin çalışma prensibi hakkında bilgi sahibi olan öğrenciler; limondan pil üretti, elektrik devre elemanlarını keşfetti, suyu bileşenlerine ayırarak farklı fiziksel ve kimyasal süreçleri gözlemledi. Tüm bu deneyler sayesinde öğrenciler hem farklı bilimsel prensipleri öğrenci hem de eğlenceli vakit geçirdi.