KAMPÜS

Global Game Jam’de 10 bine yakın oyun geliştirildi

BİLGİ'de düzenlenen Global Game Jam’de oyunseverler, 48 saat boyunca çalışarak renkli projelere imza attı. Etkinlik, 114 ülkeden toplam 934 merkezle eş zamanlı olarak gerçekleştirildi              

...
BİLGİ'de düzenlenen Global Game Jam'de öğrenciler ve bağımsız oyun geliştiricileri bir aradaydı.

BİLGİ İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü, bağımsız oyun geliştiricileri ve üniversite öğrencilerinin bir arada projeler üretmesini sağlamak amacıyla “Global Game Jam”i düzenledi. Etkinlik, RGB Stüdyoları’nda aralıksız 48 saat boyunca devam etti. 

Global etkinlikte, “Telafi etmek, onarmak” ana temasından yola çıkan oyunseverler yaklaşık 10 bin oyun geliştirdi. Ekipler, oyun tasarımı, grafik tasarım, 3D modelleme, programlama, ses tasarım ve müzik gibi birçok alana katkıda bulunabilecek renkli projelere imza attı.

Türkiye nüfusunun yaklaşık üçte biri oyuncu

81 milyon nüfuslu ülkemizde büyük bir çoğunluğu mobil olmak üzere 32 milyonu aşkın oyuncu bulunduğunu vurgulayan BİLGİ Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nuri Kara alana olan ilgiyi ve proje üretimini artırmayı hedeflediklerini belirtti.

Kara, “Oyun sektöründeki ivmelenme 2020 itibariyle devam ediyor. Dünyada yaklaşık 150 milyar dolarlık bir pazar var. Türkiye oyun sektöründe de bağımsız geliştiricilerin ve oyun yazılım firmalarının sayısı her geçen gün artıyor. Türkiye’de 2020 itibariyle oyun pazarı 1 milyar doları buldu. Özellikle mobil oyunların hyper casual kategorisinin büyüme ivmesi devam ediyor. Farklı gelir paylaşım modelleriyle de Türkiye’deki düşük bütçeli oyun firmaları oyunlarını uluslararası alanda pazarlama fırsatı bulabiliyor” dedi.